Servei d'Ajuda a Domicili Municipal
El servei d’Ajuda a Domicili és una prestació bàsica de Serveis Socials Generals, inserida en una política de Benestar Social que pretén facilitar a les persones ancianes i/o persones amb discapacitat, així com a famílies amb grans dificultats per valdre’s per si mateixos, una sèrie d’atencions i suports, que poden ser de caràcter personal, domèstic, psicològic, social, rehabilitador i desenvolupament de la vida diària, procurant la permanència de la persona al seu nucli familiar o de convivència.
El Servei Municipal d’Ajuda a Domicili, facilitarà totes o algunes de les tasques següents, prèvia prescripció tècnica dels equips dels Centres Municipals de Serveis Socials:
- Tasques generals datenció a la llar.
- Tasques personals.
- Tasques d'atenció psicosocial i educativa a nuclis de convivència amb diverses mancances, i pot incloure:
- Planificació de la higiene familiar: neteja de la casa, rentat de roba, cures personals.
- Informació i aprenentatge d'hàbits de vida saludables.
- Suport al desenvolupament de capacitats personals en les funcions parentals.
- Foment d'habilitats per a l'organització econòmica i familiar.
PERSONAS Y CIUDAD SAU, és l’empresa encarregada de prestar aquest servei al municipi de Sant Joan d’Alacant.
Qui ho pot sol·licitar?
- Persones dedat avançada amb dificultats dautonomia personal.
- Persones amb discapacitats o minusvalideses que afectin significativament la seva autonomia personal.
- Menors d'edat les famílies dels quals no poden proporcionar-los la cura i l'atenció necessaris.
- Famílies amb especials dificultats sociosanitàries.
Requisits
- Estar empadronat al municipi de Sant Joan d’Alacant.
- Complir els requisits establerts.
On s'ha de dirigir?
L’accés al Servei d’Ajuda a Domicili es realitzarà a través de l’Oficina Municipal de Serveis Socials, situada a la Plaça de l’Església núm. 5 de Sant Joan d’Alacant.
Quan sol·licitar-ho?
Al llarg de tot l´any.
Quant costa el servei?
El servei és gratuït.
Servei d'Ajuda a Domicili per a Dependents
La Llei 39/2006 de 14 de desembre de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de Dependència, estableix a l’art. 23, que el Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) el constitueix el conjunt d’actuacions dutes a terme al domicili de les persones en situació de dependència a fi d’atendre les necessitats de la vida diària, prestades per entitats o empreses acreditades per a aquesta funció.
PERSONAS Y CIUDAD S.A.U té l’acreditació per a aquest servei a Sant Joan d’Alacant. Està registrada com a entitat prestadora de SAD davant la Conselleria de Benestar Social, figurant inscrita al corresponent registre amb el núm. 62 d’autorització de funcionament i acreditació provisional.
Com aconseguim la seva tranquil·litat i confiança?
- Comptem amb una plantilla fixa de professionals amb titulació i àmplia experiència en el servei de proximitat, compromesos amb l'entorn familiar en què es desenvoluparan.
- Planifiquem un full de ruta personalitzat, la nostra experiència és el nostre aval.
- Adaptem els nostres serveis en funció de les necessitats de cada persona.
- Realitzem un seguiment constant per garantir que la qualitat del servei és satisfactòria.
El nostre compromís social és implicar-nos plenament en la recerca del benestar de les persones, per això la nostra tasca es basa en entendre i escoltar les necessitats per acompanyar-los a cada moment del camí.
Com sol·licitar la prestació?
- Per tenir dret al servei dajuda a domicili cal sol·licitar la prestació vinculada a servei (PVS).
- Contractar el servei amb l’empresa acreditada que s’encarregarà d’executar el pla individual individualitzat.
Inici del procediment
- S’inicia a instància de la persona interessada o el representant.
- Emplenar una sol·licitud per al reconeixement de la situació de dependència i el dret a prestacions del sistema.
- Lliurar aquesta sol·licitud degudament emplenada al registre oficial de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant o als registres oficials de la Generalitat Valenciana. Impresos Oficials – Generalitat Valenciana (gva.es)
- Presentada la sol·licitud, es posarà en contacte la treballadora social dels serveis socials per fer la valoració que estableix el grau de dependència.
- Grau de dependència Puntuació segons barem
- Grau 0 No dependent
- Grau I Dependència Moderada
- Grau II Dependència Severa
- Grau III Gran Dependència
Què costa el servei?
El cost del servei es determinarà en funció de la valoració del grau de dependència.
Què cal per començar a prestar el servei?
Un cop informat de la concessió de lajuda el beneficiari sha de posar en contacte amb lempresa homologada per redactar un precontracte, pas previ per a la resolució final i obtenció de la prestació econòmica.
Quan sol·licitar-ho?
Al llarg de tot l´any.
Com contactar amb l'empresa?
Enviant un email a l’adreça sad@personasyciudad.es o bé trucant al 965 93 92 24 y/o al 661 46 83 08.
Des Personas y Ciudad S.A.U. us assessorem i acompanyem durant tot el procés per tal d’aclarir dubtes i facilitar els tràmits.
Galeria de fotos










